matildamollerstrom.blogg.se

Mina drömmar är att få utveckla mitt hästintresse för problemhästar, även att få arbeta med att hålla kurser inom det mer kreativa, handarbete. De två senaste åren har jag anordnat kranskurser inför jul. Otroligt roligt och inspirerande. Här kommer jag dela med mig av kunskaper, tips och information om det som komma skall. Ni når mig på 0708 922372 för frågor eller bokning. /Matilda

Samarbete mellan djur och människa

Publicerad 2015-11-06 23:27:00 i Allmän, Djur,

Många gånger efter att jag gjort en avläsning på ett djur ser ägaren/ägarna stor skillnad. 
Det jag vill med mitt arbete är att få fram djurets personlighet. Det är ofantligt viktigt, precis lika viktigt som att vi människor är oss själva. 
Vissa djur blir lugna, andra piggare och mer spralliga och även beteendet i de situationer där man tyckt att de inte ska reagera som de gjort, har ändrats. Eller att de är ovanligt trötta, har ändras till att de är pigga. Detta handlar om att du nu har förstått varför ditt djur beter sig så i olika situationer, de kan slappna av eller får de tillbaka sin energi! Här är det viktigt att inte bli rädd för förändringen och få panik. Få panik och hitta något annat sätt för att få den nuvarande förändringen att försvinna.
Det är nu ditt djur börjar om på nytt och kan släppa en del spänningar. Försök inte hämma djurets personlighet genom olika sorters av träning, utan träna något som ni båda tycker är roligt!
Bygg upp djurets personlighet och styrka, även din egen och där efter får ni en kemi mellan er som är så stark! Bli inte rädd för förändringarna, använd förändringen på ett positivt sätt. 

Denna förändringen är otrolig, vilket steg ditt djur har tagit, men ibland räcker inte det. 
Det kan finnas problem, till exempel i ryggen, nacken eller huvudvärk. Då kan det behövas en behandling som sätter igång energisystemet i kroppen, tar bort blockeringar i flödessystemet som finns och spänningar och problem försvinner.  Men det viktigaste är djurets personlighet som successivt kommer fram.
Där efteråt är jobbet mellan er viktigt! Att kanske sedan underhålla djuret med behandling om problemen varit stora.

En avläsning i kombination med en behandling för djur som har låsningar, stressade tycker jag är otroligt viktigt. Det hjälper er snabbare framåt, men man har inte en teknik som kör över djurets personlighet. Ni bygger upp den ihop, med tillit och förståelse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela