matildamollerstrom.blogg.se

Mina drömmar är att få utveckla mitt hästintresse för problemhästar, även att få arbeta med att hålla kurser inom det mer kreativa, handarbete. De två senaste åren har jag anordnat kranskurser inför jul. Otroligt roligt och inspirerande. Här kommer jag dela med mig av kunskaper, tips och information om det som komma skall. Ni når mig på 0708 922372 för frågor eller bokning. /Matilda

Få ett starkare band med dig & din häst.

Publicerad 2015-09-23 19:35:08 i Allmän, Djur,

Jag har ett brinnande intresse för "problemhästar" som de heter enligt många. Hästar som är svårlastade, att de inte gör som man själv vill inom ridning, att de inte går att rida osv. Finns hur många saker som helst.
Har här en tanke på att man samlas några stycken personer, med häst, antingen här hemma hos mig i Sölvesborg, eller hemma hos någon utav deltagarna. 
Ni berättar eller skickar till mig, vad ni tycker ert problem är med er häst, var och en. Jag sätter mig ner hemifrån och känner in vad er häst tycker problemet är och hur ni ska gå tillväga för att nå bästa möjliga resultat. Detta kommer var och en få per mejl innan mötet. 
När vi alla träffas visar jag med en och en hur ni ska gå tillväga när ni kommer hem och förhoppningsvis ska ni under denna dagen förstå er häst ännu lite bättre.
Vill att ni alla ska få de otroligt härliga samarbetet.

Detta tycker jag är otroligt nyttigt, dels för att man har en heldag där man bara ägnar sig åt sin partner och ens kommunikation, även att man ser andra ryttare och hästars problem. När man får titta på andra, hur andra individer reagerar på olika ting, får man själv en skarpare känsla.
Att sitta och titta och ta in är även en otroligt häftig känsla. För här kan man verkligen gå in med hela sin kropp och syn och titta på hur de paret gör och var det felar någon stans i deras kommunikation. Man behöver inte själv koncentrera sig  på de viset som när man står inne med sin häst, utan här kan man bara gå in i sig själv.
Jag vill så gärna hjälpa till så det inte blir så ofantligt stora missförstånd mellan ryttare och häst. Vissa missförstånd går lättare än andra att rätta till, vissa hästar behöver landa i det nya och "vila hjärnan i form" mer än andra. Såklart är vi alla individer olika. 

Om det blir en grupp hemma hos mig, kan jag även visa upp min storhäst som jag jobbat väldigt mycket med. Ni kan få känna av hur mycket man faktiskt påverkar hästen och hur lite man faktiskt behöver göra för att det ska fungera.
Hur ni ska få de otroligt härliga samarbetet som jag önskar att alla ska få uppleva. 

Antal per grupp är max 6 stycken. För att jag ska ha lika mycket energi till alla.
Beroende på antal tar det olika lång tid. Men kursstart kl.9.00-ca12.00
Lördagar och söndagar har ni att välja på.

•Om ni vill att jag kommer ut, bestäms datum vid bokning.
•Lördag 24/10 har jag kurs hemma hos mig, om intresse finns.

•Pris: 500:-/person, tillkommer ev. körersättning.

Om detta låter intressant och om ni har frågor så bara hör av er till mig! 
0708 922372
Varma hälsningar Matilda😊

Kommentarer

Postat av: Emma Nilsson

Publicerad 2015-10-08 17:27:56

Hej Matilda!

Vilken mysig blogg du driver och härliga inspirerande drömmar.

Önskar dig all lycka/ Emma från ridlägerna hos Sandra


Svar: Hej Emma! Vad roligt att höra.😊

Tusen tack! /Matilda
Matilda Möllerström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela