matildamollerstrom.blogg.se

Mina drömmar är att få utveckla mitt hästintresse för problemhästar, även att få arbeta med att hålla kurser inom det mer kreativa, handarbete. De två senaste åren har jag anordnat kranskurser inför jul. Otroligt roligt och inspirerande. Här kommer jag dela med mig av kunskaper, tips och information om det som komma skall. Ni når mig på 0708 922372 för frågor eller bokning. /Matilda

Hur våra djur upplever omgivningen

Publicerad 2016-02-12 08:31:00 i Allmän,

 
• mår du bra hos oss? 
• varför kliar du dig?
• är du allergisk? Mot vad i så fall?
• varför är du dålig i magen?
• varför blir du dålig på nätterna? 
• vad vill du berätta när du gnyr? 
• tycker du om att gå på brukshundsklubben?
 
Tryck mellan öronen. Ner från höger öra ner i halsen. Som att man andas in kall luft. Tryck över bröstet, känner sig trött och utmattad.
Som att man vill dra djupa suckar väldigt ofta.
Familjen kräver mycket energi. De tar mycket energi från mig, så ibland känns det som att jag inte har energi till mig själv.
 
Trycket över bröstet går över till oro. Får inte ro att ligga stilla. En inre stress. Om jag skulle lägga mig får jag ont i solarplexus. Då vågar jag inte ligga stilla för det känns som att det blir värre. Stress. Inre stress.
 
Familjen behöver jobba på att få ett lugnt hem. Ett hem där man får lugn och vila. Där man kan landa och lyssna till sig själv. 
Då får alla automatiskt mer energi. Jag får mer energi till att jobba och samarbeta. 
 
Känns som att någon har ont höger sida av nacken, ner i axel. Det kommer också att släppa. Bara energin blir lugnare.
 
Trött. Tryck över huvudet och nacke. Orkeslös.
 
När jag äter får jag som en klump i magen. Rädd för att ni tycker att jag äter för mycket. Om jag har mat i skålen alltid. Vanligt torrfoder, med några gröna bitar i, kommer stressen över maten försvinna av sig själv. Kanske inte med direkt inverkan, men ganska snabbt.
 
Kommer även då bli piggare och mer allärt. Ont i tandköttet, övre käken, och hakan. Värker nästan ibland, även kliar på hak spetsen.
Känns som att det är stress och spänningar som orsakar detta. Kommer försvinna om ni jobbar med hemmet.
 
Stress orsakar mycket och i detta fall familjens välmående. Även mitt.
 
 
Detta är en av de senaste avläsningarna jag haft. 
Hur djuret här berättar för ägaren hur han upplever omgivningen. Hur han har svar på frågorna, som ägaren tycker är lite svåra att tolka. 
Ofta ser vi det från två olika perspektiv.
Detta tycker djuret är den enklaste vägen för att han ska känna sig frisk. I många fall behöver man inte få tabletter eller få en diagnos. 
Mycket ligger på ett djupare plan. Ett plan där alla får hjälpas åt för att det ska ske en förbättring. Ett samarbete som ofta glöms bort. 
Man tycker att många saker är viktigare, men i själva verket så är de djupa sammarbetet det bästa. Att tillsammans hitta ett lugn. Att tillsammans hjälpas åt att få behålla lugnet, genom att jobba med sig själv. Inte dra hem så mycket stress. Att släppa det. Hitta ett sätt att hindra att det sätter sig som spänningar i kroppen. Att hitta sig själv. Att lära känna sig själv. Det hjälper alla i sin omgivning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela